Dios a crea mundu y nos y ótronan. Y el a ordená nos quere den je y castigá ótronan. Y si tábata necesario mata nan. Ma tur caminda na munda, Dios a cambia di apariencia y idea y pa mashá hende asta e tábata e infiel. Hudiu y neguer ta comprondé Dios su problémanan di apariencia y identidad, pasobra nan tambe a queda mortificá p’e mesún dilema. Ma nan tambe tá fortuná, manera Dios, pa nan otredad. ¿Quen quièr tá tur ora mescos? Mashá tempu pasá Dios tábata un muhé y den biblia hebreo asta el a cuminsá como diferente dios. Génesis 1.1 ta bisa “Na comienso diosnan (elohim) a crea shelu cu tera.”[1] Pues Dios a cuminsá como un equipo. Ma semper a mira hudiu cu neguer como un especie straño, como si fuera ningun dios no a còrda traha nos, òf a haci’é na un tera straño y bou di un nòmber robés. Y cu nos diferencia a bin castigu divino: sclabitud, demonisashón, y asesinato. Ma e distinshón ey di otredad tambe a duna hudiu cu neguer un conocementu di afecto y wega, y e custumber di compashón.
Pierre Grange
© 2007 Papiamentu Bibu
Sacá for di We Jews and Blacks (Willis Barnstone)
[1] A pesar qu el tá Dios y elohim diosnan (manera den sálmonan), den Génesis 1.1 ta llama elohim un “plural di mahestuosidad”, qu tin un nificashón singular.
E nota aquí ta di e autor mes.
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