Loque sémper méster tene na cuenta tá qu calque lucha tá cargá pa un grupo chiquitu qu ta guía mayoría. Por lo tanto tá esencial qu e grupo aquí estratégicamente y adecuadamente ta amplia su base y su retaguardia pa por llega na e «masa crítico» qu ta guía e pueblo aquí na independencia. Mas importante aínda tá qu e grupo vanguardista ta consistí di hende di diferente estrato di sociedad.
Un lucha además tá multifacético: e tá pacífico y, tambe, armá. Mira p.e. e ola independentista latinoamericano bou di guía di Simón Bolívar. Considerá tambe independencia mericano.
A pesar di tantu teoría y práctica teoretisá alrededor di e concepto lucha armá, mayoría tesis tá basá riba e proto-texto di e estratega chinés Tzun-Zu, qu a scirbi e buqui Tocante Guera.
Awendía ta parce anticuado qu lúchanan di independencia no necesariamente méster tuma lugá di forma armá, ora considerá por ehemplo independencia di diferente pais caribe.[1] Aunque den mayoría di caso por papia di un ola di decolonisashón qu e tempu ey tábata mas fuerte, aunque no eliminá for di agènda di Nashonan Uní. Además, e tempu ey tábatin e Organisashón di Paisnan no-Alineá combiná cu bloque soviético qu tábata forma un forsa considerábel contra especialmente e bloque germano Merca-Inglatera-Paisnan Abou (triángulo MIP). Tambe no méster lubidá for di bista e diferente organisashonan progresivo / revolucionario den curasón di e propio paisnan den campo germano (p.e. protéstanan civil contra e guéranan imperial na Corea y Vietnam).
¿Cua posishón Nashonan Uní ta tuma pa cu colonia y/o independencia?
Nashonan Uní ta reconocé tres figura den derecho internashonal:
1. Estado independiente den asociashón líber cu otro estado (estado líber asociá)
2. Integrashón cu otro estado
3. Independencia
Nashonan Uní ta formulá den resolushón 1514 (XV) qu «subyugashón na subyugashón strañero, dominashón y explotashón ta constituí rechazo / negashón di deréchonan humano fundamental, loque tá contrali na Constitushón di Nashonan Uní, y además ta constituí un impedimentu pa promoshón di pas mundial y cooperashón, y méster tuma paso pa transferí, incondishonalmente, tur poder na e teritórionan fideicomiso o no-autónomo pa di tal forma nán lo por gosa di libertad completo y independencia.»
Nós tá na un crusada importante den nos historia. Historia pa mayoría di nós ta parce irevocábel después qu a caba di concretisá declarashón final. ¿Pero tá asina? ¿Nós lo pèrdè nos derecho di autodeterminashón después qu e fase aquí di colonisashón cristalisá
Evidentemente antó, e base independentista ta ampliando.
1. E grupo Verdonk / Wilders como nos aliádonan
2. Un ampliashón di e base independentista
E dos factornan aquí aínda no tá suficiente pa logra independencia, pasobra en específico mundu no sa quico tá pasando realmente den e «proceso di desmantelashón di Antilla».
¿Quico nós quièr men cu mundu? En esencia nós ta referí na e amnesia histórico den cua nós ta bira rònd pa loque ta trata conocementu di nos realidad, nos historia, nos cultura etc., etc. Loque nós quièr men concretamente tá: aparte di loque nós sa di nós mes, ¿quico mundu sa di nós? ¿Quen ey ’fo sa quico tá pasando realmente?
Concretamente: si nós contemplá historiografía colonial di Latino-América y Caribe, qu continuamente ta describí y denunciá colonialismo y su consecuéncianan, ¿unda concretamente, na spañó y inglés, ta describí e parti macamba den genocidio y barbarismo? Además na hulandés mes nan «koeterwaals» macamba y nán complicidad ta pone qu mundu no tá al tanto.[3]
E amnesia hisotórico aquí tá hustamente continuamente nan salbashón: resto di mundu no tá al tanto di qui tipo di mònster a colonisá nós den e cámponan di concentrashón manera Quenepa. Mundu no tá al tanto qu tá e mesún mònster, e mesún bárbaro qu aqui banda na flus y bistí ta hari cu nós, allabanda tá participá activamente den ocupashón y genocidio na Iraq.
Un excepshón importante tá tal bes e relato di John Gabriël Stedman qu a scirbi un documento extenso di su experiéncianan na Sürnam. Stedman tábata un mercenario den servicio di Paisnan Abou pa yag riba cimaronan. Stedman, e mes un mercenario manera nós a bisa, mes a queda hororisá pa crueldad y bestialidad macamba.[4],[5]
Tábatin un diferencia fundamental entre colonialismo germano y colonialismo latino. Den su buqui Un Pueblo na Kaminda, difuntu gobernador Römer ta scirbi esey, diplomáticamente. Römer a papia di colonialismo anglosahón vs. latino.
En esencia e diferencia, mirá filosóficamente, tábata qu colonisashón germano tábata unu di exclushón, apartheid y exterminashón, mientras colonisashón latino, a pesar di tur bestialidad, crueldad y genocidio tábata tambe unu di aceptashón y di inclushón, a pesar di tantu sufrimentu humano.
Tá emblemático e diferencia entre colonialismo germano y latino qu hustamente den contexto latino, e diferente religionan antiguo qu colonialismo a purba saca afó con-qu-bai-bin, manera voodoo y santería tá bibu-bibu na Cuba, Brasil y Haití. Sürnam su winti a sobrebibí pa e catíbunan qu a hui. Cerca nós brua tá den un posishón «subversivo».
Mescos ta conta pa idioma criollo. Merca p.e. qu a conocé e sistema di campo di concentrashón mas vasto y mas extenso, en especial na sur di Merca, prácticamente no conocé ningún idioma criollo o religión antiguo manera santería o voodoo. Criollo di Lousiana a desarollá den contexto francés.
¿Y papiamentu? Wèl ya nós sa qu no tá pa birtud macamba qu el a forma, sobrebibí, crece y haña e reconocementu qu e tin.
Bisa qu colonialismo macamba tábata y tá diabólico no ta capta su malignidad y perversidad, pasobra finalmente asta Lucifer tábata un ángel caí.
Sürnam, Kosovo y Antilla
2. Un ampliashón di e base independentista
E echo geopolítico aquí, combiná qu diferente cambio político faborábel na Latino-América, por facilitá nos salida for di e coshèt colonial racista di
Simplemente pasobra e triángulo MIP no ta goza di popularidad na mundu. Tá importante sí pa mundu mira e vínculo estrecho qu Paisnan Abou tin como miembro di e triángulo.
2. Un ampliashón di e base independentista
3. Constelashón geopolítico actual
4. Còrta abri e parti moli di bariga di e mònster
5. Unidad di independentista
Ora e cincu factornan aquí convergí den un solo punto di enfoque, y nós logra pone na pelíguer esún solo dios qu cada macamba ta adorá y venerá, y que e ta sintí qu esey tá na pelíguer, anto independencia tá un echo. Nán tá cobarde y lo sucumbí y lo declará loque nán a declará tempu di Surnam: mescos qu Antilla tin e derecho di autodeterminashón, Hulanda tambe tin e derecho di autodeterminashón. Por lo tanto nós lo duna Antilla su independencia.
Y nós lo bisa: nós tá eternamente gradecido qu por fin bó ta duna nós nos independencia.
Mientras nán lo gloria curpa tur día convencí qu nán tábata asina bondadoso di a duna nós nos independencia, nós sí sa mihó. Ma ya e necesidad di convencé nán qu no tá asina no tá necesario mas pasobra nós a libra di nán.
Paisnan Abou como ladrón di nos soberanía, no por duna nós nos independencia. Paisnan Abou como ladrón di nos soberanía méster reconocé nos soberanía.
Sin independencia nada tá posíbel. Cu independencia, en principio, tur cos tá posíbel.
PB
[1] Especialmente Occidente tá promoviendo un supuesto pacifismo ora p.e. ta duna honor na persónanan qu a lucha pa libertad / independencia di un forma pacífico manera Mandela y Gandhi. Nós méster tá consciente di un agènda dòbel. Es decir, un agenda qu bisa nós qu nós méster tá pacífico mientras nán, e triángulo MIP, sí ta sigui cu nan planan genocida na p.e. Iraq. Nán sí ta sigui bombardeá, invadí, exterminá y hòrta loque no tá di nán.
¿Pero nós tá consciente p.e. quico tá pasando na Sur África? Nós tá consciente qu pa mayoría abrumador, Joseph Zuma awor tin poder den ANC y qu e tá representando e mayoría qu probablemente tá wardando pa Mandela haci su último biahe pa cámponan elíseo pa asina «regla cuenta cu pasado»?
[2] http://www.un.org/News/Press/docs/2007/gacol3160.doc.htm
[3] Nós conocé páginanan-web importante den mundu latino y germano qu ta duna un contrapeso continuo y ta duna e otro banda di medalla di médionan di comunicashón manera CNN, Fox etc. Den mundu latino y germano tin suficiente, pa no bisa innumerábel documento disponíbel qu continuamente ya pone barbarismo na conocementu di mundu. ¿Unda e intelectualnan macamba tá qu ta haci mescos? Al contrario, nós tin di aber cu suhétonan manera Emmer y Oostindie qu sea ta falsificá historia o supuestamente ta tuma un posishón “neutral” y cu esey ta bisa qu e capítulo tá cerá. E «neutralidad» aquí ta haci’é cómplice di e amnesia general tocante historia colonial racista.
[4] Reize naar Surinamen, en door de Binnenste Gedeelten van Guiana, John Gabriël Stedman. E buqui aquí tá disponíbel na Biblioteca Público.
[5] Eduardo Galeano den su precioso trilogía Memorias del Fuego ta menshoná práctica macamba na Sürnam den apenas 3 pa 4 fragmento. Den un di nán e ta describí e práctica di còrta e tendón di Aquiles di catíbunan qu a queda capturá después di a hui. Esey tá tur cos. Sobrá tá amnesia, complicidad macamba y falsificashón di historia.
E bitácora aquí tá abrí awor pa reacshón. Tur reacshón tá someté na moderashón y solamente lo sali publicá si e "bitacorístanan" ta haña qu ta trata di un reacshón constructivo (no necesariamente mester tá di acuerdo cu nós).
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