Un revista-laboratorio dedicá na poesía, proza, ciencia, arte, música, historia, política na papiamentu
El amor, madre, a la patria
No es el amor ridículo a la tierra
Ni a la hierba que pisan nuestras plantas.
Es el odio invencible a quien la oprime.
Es el rencor eterno a quien la ataca.

Jose Martí

6/29/2007

Oda na Airu

Canando riba un caminda
m’a topa cu airu
m’a cumind’é y cu rèspèt
mi di cun’é:
“Mi ta contentu
cu pa un bia
bo ta laga bo transparencia bai,
laga nos còmbersá”.
E incansábel,
a balia, move su blachi
y cu su harí a sacudí
e stòf di mi suela
Y lantando tur
su arboladura blou,
su scelèt di glas,
inmóvil mané un master
el a para scuchami.
M’a sunchi su mántel
di rey di shelu,
m’a lora curpa den su bandera
di seda celestial
y mi di cun’é:
“Monarca òf camarada,
ilu, corola òf para,
mi n’ sa quen bo ta,
ma un cos mi ta pidibu,
no bende curpa”.
Awa a bende curpa
y fo'i tub'i awa
den desierto
m'a mira
gota caba
y mundu pober, pueblo
cana cu su sed
tambaleando riba tera.
M'a mira lus di anochi
racioná,
e gran lus den cas
di hende ricu.
Tur cos ta aurora
den hardinnan nobo cologá,
tur cos ta scuridad
den e teríbel
sombra di e hanchi.
J'ey anochi,
mama madrasa,
ta sali
cu un puñá meimei'
su wówonan di palabrua,
y un gritu, un crimen,
ta lanta y paga
tragá pa sombra.
Nò, airu,
no bende curpa,
no laga nan canalisabu,
no laga nan entubabu,
no laga nan encahabu,
ni comprimibu,
no laga nan haci tablèt di bo
no laga nan hincabu den bòter,
cuidáo!
Llamami
ora bo meste’i mi,
mi ta poeta yu
di póbernan, tata, tío,
primu, rumán carnal
y concuñá
di póbernan, di tur,
di mi patria y ótronan,
je póbernan qu ta biba band’i riu
y j'esnán qu na na altura
je vertical cordillera
ta quibra piedra,
claba tabla,
cose paña,
còrta palu,
bòltu tera,
y p’esey
mi que pa nan hala rosea,
abo t’e único cos qu nan tin,
p’esey bo ta
transparente,
pa nan por mira
loque ta bin mañán,
p’esey bo ta existí,
airu,
hála rosea,
no pone curpa na cadena,
no confia ni’un hende,
p’esey, awor,
cuidáo!
y ban cu mi,
ainda mashá nos
tin qu balia y canta,
ban
a lo largu di lamán,
a lo altu di ceru,
ban,
caminda ta floriando
e nobo primavera
y den un gòlpi di bientu
y canto
nos ta parti flor,
aroma, fruta,
y airu
di mañán.”

Pablo Neruda


© 2007 Papiamentu Bibu


E weblog aquí ta abrí awor pa reacshón. Tur reacshón ta someté na moderashón y solamente lo sali publicá si e "weblogístanan" ta haña qu ta trata di un reacshón constructivo (no necesariamente mester ta di acuerdo cu nos).

No hay comentarios: