Un revista-laboratorio dedicá na poesía, proza, ciencia, arte, música, historia, política na papiamentu
El amor, madre, a la patria
No es el amor ridículo a la tierra
Ni a la hierba que pisan nuestras plantas.
Es el odio invencible a quien la oprime.
Es el rencor eterno a quien la ataca.

Jose Martí

6/30/2010

Un Tesis

E siguiente tesis, no tá un invento di nos parti, sino simplemente un realidad di cua nós no tá consciente. Den nos mundu colonial feudal, bou di e tapakeshi makkkamba, ignorancia tá mas regla qu excepshón.

TESIS: UN CRISTIÁN BÈRDADERO TÁ UN REVOLUCIONARIO.

E cristián qu ta sigui e código di conducta manera méster tá, e conducta di solidaridad, di compashón, humanismo, amor pa próhimo, TÁ UN REVOLUCIONARIO.

Teoría y praxis revolucionario tin como meta busca e mayó suma di felicidad posíbel a través di transformashón fundamental y radical di un sociedad feudal, inhustu, desigual y excluyente. Den nos contexto además un sociedad colonial feudal excluyente, di apartheid makkkamba, qu tá e motíbunan di inhusticia, desigualdad, rassismo, exclushón, subdesarollo, miedu, teror, persecushón, totalitarismo y nazismo.

Entre teoría y praxis revolucionario y e código di conducta cristián, NO TIN CONTRADICSHÓN.

Entre un revolucionario y un cristián bèrdadero, no tin contradicshón. Tur dos ta persiguí e mesún meta: LOGRA UN MAYÓ SUMA DI FELICIDAD POSÍBEL como sociedad.

Cristianismo y teoría y praxis revolucionario ta para pa comunidad, busca comunión cu otro, para cla pa otro, compartí cu otro, bou di calque circumstancia.

Cristianismo y teoría y praxis revolucionario tá fundamentalmente INCLUYENTE.

Por lo tanto e CRISTIÁN BÈRDADERO tá pa su propio naturalesa UN REVOLUCIONARIO.

E cristián bèrdadero tá anti-colonial, anti-ocupashón makkkamba di nos cas, pa e símpel echo qu colonialismo makkkamba, ocupashón y explotashón colonial rassista makkkamba di nos cas tá DESIGUALDAD, INHUSTICIA, RASSISMO, APARTHEID.

Colonialismo makkkamba ya pa cuátershen aña tá parasitando riba nós y nos cas. Colonialismo makkkamba ya pa cuátershen aña tá probechando di tur beneficio cu nos recúrsonan económico y financiero ta producí. Colonialismo makkkamba tá E MOTIBU qu HAMÁS por tin BIENESTAR DURADERO y BÈRDADERO.


E promé y único requisito pa cambio, pa bienestar económico y financiero duradero y bèrdadero tá, PONE UN FIN NA COLONIALISMO, NA OCUPASHÓN COLONIAL RASSISTA MAKKKAMBA.

E documento máximo di colonialismo makkkamba tá Statüt. Statüt tá e documento qu ta codificá colonialismo makkkamba, apartheid makkkamba, desigualdad, inhusticia, rassismo makkkamba, ocupashón colonial rassista makkkamba.


Por lo tanto UN BÈRDADERO CRISTIÁN TÁ UN INDEPENDENDISTA.

Papiamentu Bibu



E bitácora aquí tá abrí pa reacshón. Tur reacshón tá someté na moderashón y solamente lo sali publicá si e «bitacorístanan» ta haña qu ta trata di un reacshón constructivo (no necesariamente mester tá di acuerdo cu nós).

6/20/2010

TOCANTE E CONCÉPTONAN PÁIS Y CONSTITUSHÓN: Mundu Contrali

Tin be méster busca un splicashón pa cierto comportamentu humano, sin qu tur ora tin unu na man. Esaqui tábata e caso ora nós a lesa den corant e siguiente expreshón di diputado Jesus-Leito:

«Nos konstitushon ta bai mas leu ku “grondwet” hulandés»

Nós a scirbi ya diferente be:

E concepto constitushón tá solamente reservá pa un país independiente y soberano. Di ningún manera por uza e concepto constitushón den nós contexto colonial feudal. Ni masque bin cu un definishón manera Jesus-Leito a trece. Según Jesus-Leito e palabra constitushón ta nificá e ley, o conhunto di ley mas importante di un PAÍS.

Jesus-Leito tá contradiciendo su mes definishón. Pa por determiná loque Jesus-Leito tá bisando, méster cuminsá definí promé e concepto «PAÍS».

¿Na qui momento por considerá un entidad como un país? Es decir, cua tá e atribútonan di un país?
Pa no haci nos bida difícil, nós ta cita for di Statüt, artículo 3 qu tá formulá e supuesto responsabilidadnan di reino makkkamba qu no tá nada otro qu atribútonan di un estado independiente y soberano. ¿Cua tá e atribútonan?

Defensa
Nashonalidad
Relashonan Exterior
Na e lista aquí nós lo quièr adishoná membrecía di Nashonan Uní.

Ora nós bisa reino, nós ta bisa makkkamba. Por lo tanto ora nós bisa responsabilidadnan di reino, TÁ UN MENTIRA pa tapa e realidad di ocupashón y dominashón colonial rassista makkkamba. Controlando e atribútonan Y USURPANDO E PODERNAN di loque ta pertenecé na un estado independiente, makkkamba ta isolando nos como colonia for di mundu pa su único y exclusivo còntròl, dominashón y explotashón.

Den e proceso pa bira independiente, Makkkambalandia a trata di changa Indonesia den un tipo di mancomunidad. Lo a forma un tipo mancomunidad entre dos estado independiente y soberano. Nós ta referí na e «Nederlands-Indonesische Unie». Tábatin un PERO grandi. Makkkamba a purba haña bou di nán còntròl precisamente e atribútonan di un estado independiente y mas qu esey. Nós ta cita:

Defensa
Relashonan exterior
Finansa
Relashonan económico
Relashonan cultural

Di un banda makkkamba no por a wanta independencia indonés. Di otro banda a través di triqui a trata di tur manera mantené nan dominashón colonial rassista riba Indonesia.

Y pa caba di rematá e reina y rey makkkamba lo tá cabés di e unión.

Algu parecido makkkamba a trata durante e proceso pa Sürnám bira independiente.

¿Paquico e ehèmpel di Indonesia? Pasobra sémper makkkamba lo haci tur lo posíbel pa mantené nan dominashón colonial rassista riba nós. Statüt, e documento colonial rassista pa excelencia, tan alabá pa nos mes héndenan, TÁ EHÈMPEL con di manera refiná ta formulá dominashón y explotashón. Tambe día nós bira independiente porfín, lo uza pretéxtonan manera relashonan histórico, cultural etc. etc.

No por duna makkkamba ningún beneficio di duda.

Pa parafraseá Che Guevara: No por confia colonialismo makkkamba ni un crenchi asina. NADA.

Laga nós bolbe na e palábranan di Jesus-Leito.

Cu uzo di concéptonan manera CONSTITUSHÓN y PAÍS pa COLONIA Antillas, catibu Jesus-Leito tá tratando di mantené e PERCEPSHÓN qu nós a scohe libremente pa tá den reino makkkamba[1], y qu realmente nós tá un socio den reino makkkamba respetá pa makkkamba.

Uzo di e concéptonan menshoná tá parti di e serie di MENTIRA di cuátershen aña di dominashón y ocupashón colonial rassista makkkamba pa sigui mantené nós den e estado di ignorancia.

Palabra di Dios den  Beibel den Oseas 4:6 ta bisa: «Mi pueblo tá destruí pa falta di conocementu.»

Simón Bolívar a llega di bisa lo siguiente:

«Nos han dominado más por la ignorancia que por la fuerza»

«Un pueblo ignorante es arma ciego de su propia destrucción»

E concéptonan PAÍS y CONSTITUSHÓN pa un COLONIA, producto di e mente colonisá di Jesus-Leito, tá e MENTÍRANAN qu ta mantené nós den nos estado di ignorancia.

Nós ignorancia na su turno tá e arma principal di dominashón colonial rassista makkkamba. Ignorancia tá loque ta mantené nós bou di e TAPAKESHI  MAKKKAMBA.

Nós méster «scirbi, sigui scirbi» pa habracá e mentíranan makkkamba na filingrana.

TROCA MENTIRA PA BÈRDAD.

BÉRDAD TÁ E VEHÍCULO PA LIBERTAD, INDEPENDENCIA Y SOBERANÍA.

¡NÓS LO TRIUNFÁ!



Papiamentu Bibu


[1] O sea nós a scohe pa a secuestrá nós, deportá nós, interná nós den cámponan di concentrashón etc. etc.



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6/18/2010

DEMONIZAR A CUBA

El principal obstáculo que encuentra el imperialismo para derrotar a la Revolución cubana no es militar, ni económico; es moral. De alguna “inexplicable” manera Cuba conserva el prestigio internacional y el consenso interno, pese al desgaste de medio siglo bajo los efectos de un implacable bloqueo y de una sostenida campaña mediática en su contra, pese al derrumbe –veinte años atrás--, y al descrédito, de un “campo socialista” del que hoy se enumeran las manchas y se ignora la luz. Los ideólogos de la derecha saben que ese prestigio moral invalidaría cualquier victoria militar o económica sobre la Isla: en política la única victoria posible es cultural. Lo demás puede llamarse ocupación, asfixia, imposición; y todas son variantes que posponen la victoria del supuesto derrotado. Por eso se han lanzado a fondo, sin medias tintas, en una guerra cultural que lo involucra todo. Una guerra, por supuesto, que no busca ni pide verdades o principios: una guerra para revertir convicciones y sentimientos, que se apoya en la fuerza de los medios de comunicación. ¿O acaso la demonización de la cultura árabe –pueblo que fatalmente habita sobre grandes reservas de petróleo--, no antecede y acompaña a la guerra de exterminio que sufren sus estados “desobedientes”? Lanzarse a fondo significa que esos ideólogos deben repetir sin sonrojos, sin bajar la mirada, que el Che Guevara, el Guerrillero Heroico, fue un asesino; que Batista, el asesino, fue en realidad un buen gobernante; que Cuba, la nación que más vidas ha salvado en el mundo –incluyendo la de sus enemigos--, disfruta de la muerte.


El gobierno de Obama es un excelente portaaviones para bombarderos ideológicos: un rostro negro, un perfil intelectual, una sonrisa seductora. Un enorme y moderno buque que asume poses de crucero, que finge no atacar: para eso están sus aviones, y los pilotos díscolos que a veces despegan de noche, mientras el capitán duerme. Lo cierto es que la ola de irrespetos colectivos que Obama encontró en su traspatio latinoamericano tras la toma de posesión era tan colosal, que la guerra no podía de ningún modo resolverse únicamente por la fuerza. No digo sin la fuerza, digo que no solo por la fuerza. Era imprescindible un golpe de estado aleccionador --y para ello estaba el eslabón más débil, Honduras--, pero un golpe que se acompañase de excusas leguleyas, de trámites burocráticos, de condenas públicas y de privados apretones de mano. Un nuevo concepto para legitimar culturalmente ciertos golpes de estado: en lo adelante la democracia dejará de serlo, si la mayoría del pueblo expresa electoralmente su inconformidad con una legislación que garantiza los intereses imperialistas. Y será legítimo el uso de la fuerza, la de los militares claro, no la del pueblo. A nadie parecen importarle los líderes sindicales que el gobierno de facto –el que dio el golpe y el que acaba de auto elegirse en estado de sitio--, asesina todos los días. Pero los objetivos más importantes de la guerra cultural son dos: Cuba y Venezuela.

Fue quizás en Trinidad y Tobago donde Obama comprendió que el prestigio de Cuba era inmenso. Al término de aquella Cumbre en la que estrenaba su sonrisa, habló de la “utilización” del internacionalismo médico de la Revolución cubana con supuestos fines propagandísticos. Sé que ese prestigio es algo que atormenta a los ideólogos de la derecha, que sueñan con hacer desertar a todos los médicos cubanos. El País, órgano de la trasnacional PRISA en España, califica a la izquierda que apoya a Cuba de estalinista y de “nostálgica”. Nuestros pequeños ideólogos de Miami, México o Barcelona, tratan de dilucidar, con ínfulas academicistas, las razones de esa simpatía internacional y organizan cartas de condena que llevan de puerta en puerta. Usan todas las armas para disuadir a los solidarios; también el chantaje político, y si es preciso el fusilamiento mediático. La guerra es a muerte. Los diplomáticos de Estados Unidos y de algunos países europeos servidores de su política ya no se esconden en Cuba, caminan sin pudor junto a los disidentes que construyen y pagan. Usurpan los símbolos de la Revolución, de la izquierda y los rellenan de contenido contrarrevolucionario: plagian a las Madres de Mayo –a las que siempre despreciaron y combatieron--, para construir a las Damas de Blanco. Son ingredientes para un buen cóctel: mujeres dolientes y mujeres acompañantes, ropa blanca (además de símbolo de paz, en Cuba ese color adquiere otros significados religiosos, para nada católicos), gladiolos, y no obstante, misas católicas. Lo que importa es el encuadre de la cámara. Ponga usted el dibujo, que yo pongo la guerra, decía Hearst en 1898; construya el set y filme la escena –si usted prefiere, twitéela--, que yo escribo el guión, dicen ahora.

Demonizar a Cuba. Hacer que los niños de las escuelas españolas sientan lástima de los niños cubanos, escolarizados, saludables, como pocos en América Latina. Que los ciudadanos honestos que apenas tienen tiempo para sobrevivir en medio de una crisis económica que amenaza su tranquilidad primer-mundista, se compadezcan de los cubanos, más pobres, es cierto, y sin embargo más protegidos, y pese a todo, más libres como seres humanos. Que miren a Cuba y se desentiendan de lo que ocurre en Iraq, o en Palestina, o en América Latina. O en España. Convertir al ALBA –ese maravilloso sistema de solidaridad entre pueblos--, en un emporio de oscuros intereses ideológicos. Lo difícil, sin embargo, es que una operación cultural de carácter mediático pueda saltarse o revertir la vivencia de cientos de miles de latinoamericanos, de africanos, de asiáticos, de norteamericanos y de europeos, que han recibido la solidaridad cubana y venezolana. Lo difícil, es ocultar el sol con un dedo, aún cuando ese dedo lleve el anillo imperial.


Enrique Ubieta Gómez


Rebelión


blog del autor: www.la-isla-desconocida.blogspot.com


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6/14/2010

Natalicio di Ernesto «Che» Guevara



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6/13/2010

Van der Sloot, un bia mas den contexto

Na 2008 nós a publicá un análisis di e asesinato di Holloway. E artículo en cuestión tá titulá van der Sloot den contexto. ¿Cua contexto? E único contexto qu realmente ta determiná tur loque ta pasa na Antilla: e contexto colonial rassista makkkamba. Lesa nos anterior artículo Nótanan di Prensa: Makkkamba mes ta demostrá quen makkkamba tá, un biaha mas qu ta demostrá qu Ministerio Público di Antilla tá instrumento represivo di makkkamba contra nós.

Den dicho artículo nós e exponé e matrisnan colonial qu ta permití un makkkamba asesino sali líber. A causa di e status colonial VIP, van der Sloot no a resultá den prisòn na Aruba. Aruba tá teritorio colonial. Por lo tanto tambe na Aruba arbitrariedad colonial makkkamba ta determiná e aparato hudicial.

E mesún contexto colonial na e momento aquí tá sigui hunga un papel importante. Laga nos mira paquico.

Recientemente husticia peruano a exponé van der Sloot ampliamente na televishón na bista di mundu. E acto aquí a cai den mashá mal tera cerca makkkamba. ¿Paquico? Pasobra makkkamba no ta gusta tá den enfoque negativo. Cu demasiado cuidóu a través di años a cultivá un imagen di un pueblo pacífico, neutral, tolerante, bistidó di zapatu di palu, tulipán y queshi. Tras di e máscara hipócrita ta bai scondi otro cos. Papiamentu Bibu a través di e último tres áñanan permanentemente a enfocá colonialismo makkkamba.

Tin aparentemente o supuestamente un laptop cu informashón sensíbel qu por tá relashoná cu e asesinato di Holloway. Despues qu a gara van der Sloot na Chile hibé Perú, husticia makkkamba ta manda algún experto Perú, pasobra nán tá interesá den informashón qu lo por tin den e laptop.

Además (nós a cuminsá scirbi e texto aquí for di diabièrnè) van der Sloot a confesá qu el a asesiná Holloway.

¿Paquico makkkamba di ripiente awor sí tá interesá den van de Sloot y su laptop? ¿Y paquico Ministerio Público na Aruba (controlá pa makkkamba) awor di ripiente tin interés den e caso? ¿Qui motibu makkkamba por tin awor?

E operashón qu makkkamba tá tratando di ehecutá, tá pa saca van der Sloot for di Perú qu e pretexto qu méster huzgué na Aruba promé. Na Aruba lo huzgué y duné un castigo insignificante. Después lo trasladé pa Makkkambaklandia pa un biaha mas restaurá su status VIP den e prisònan makkkamba caminda lo e tin acceso líber na cocaína, marihuana, prostituta y televishón. Además makkkamba lo trata qu tur falta qu a laga van der Sloot scapa, cai completamente riba lomba di Aruba. Un biaha mas makkkamba lo trata di sali líber di e crimen.

Nada di deréchonan humano, nada di trato hustu di van der Sloot, nada di husticia, sino simplemente interés makkkamba curú, cla y raspá.

Papiamentu Bibu



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6/10/2010

ELECSHÓN MAKKKAMBA

Esún qu tá siguiendo Papiamentu Bibu ya pa algún tempu, tá na altura qu pa nós no tin mashá diferencia ideológico entre e diferente partídonan político na Makkkambalandia. Cu un que otro diferencia mínimo den tonalidad, no por papia di izquierdismo na Makkkambalandia. Lenin a llama izquierdismo e «enfermedad infantil di comunismo». Si tábatin política progresivo o socialista realmente, anto lo por tábatin un crenchi di real bèrgüensa pa cu colonialismo y crimenan colonial makkkamba. Al contrario, loque tin tá un desbergüensa total.

Ni SP (Socialistische Partij), ni PvdA, ni GroenLinks no tá contra profundisashón y intensificashón di colonialismo makkkamba. Ningún di e representántenan di dicho partídonan a pronunciá nán contra colonialismo makkkamba, aínda, na aña 2010. Tur, sin ningún excepshón, ta bin cu mil un pretexto hipócrita pa hustificá dominashón, ocupashón y explotashón colonial rassista makkkamba pa cuátershen aña caba.

Nós no a tende por ehèmpel SP o GroenLinks bisa qu aínda makkkamba tá ocupando Antilla y a llega e ora di pone un fin na cuátershen aña di ocupashón colonial rassista makkkamba.

Nós quièr refrescá memoria: Bos di PvdA na 2006 den oposishón a vota na fabor di aumentá presencia militar makkkamba na Afganistán.

Por lo tanto mil biaha un PVV, pasobra e ora ey bó sa di cua squina e tiru ta bin.

PVV, manera nós a scirbi cu frecuencia, no tá un fenómeno na margen di sociedad makkkamba. PVV tá representativo pa sociedad makkkamba.

Anteriormente nós a exponé motíbunan qu a conducí na caída di gobièrnu di Balkenende. Supuestamente tá pa nan presencia militar na Uruzgán caminda nán tin algún «boyscout» stashoná.

Den e discushonan tocante e boyscoutnan ey, ningún político makkkamba den gobièrnu, y particularmente PvdA a menshoná e otro presencia militar na Afganistán. Ta trata di e avionan di guera F-16 qu tá participando diariamente na bombardéonan. Esaqui tá e actividad militar genocida criminal qu berdaderamente tá di nificashón den nan guera colonial contra pueblo afgano.

¿Paquico antó gobièrnu a cai? Pa esún qu no ta còrda mas, ora e actual crisis financiero a rementá, na Makkkambalandia gobièrnu a hinca billones den algún instituto financiero. Leynan di contabilidad ta exihí coregí gastu y/o debe inesperá. ¿Di qui forma? Cu un paquete di reducshón di gastu. ¿A base di cua fórmula? A base di e usual precéptonan di FMI y Banco Mundial manera reducshón di gastu den sector educativo, salú público, provishonan social y aumento di tarífanan fiscal.

Electoralmente PvdA qu tá pretendé di apelá na un electorado progresivo, no por bende e paquete aquí electoralmente. Di ningún manera PvdA, masque nán tábata que, por a bende e paquete cu nán supuesto electorado progresivo, e mesún electorado qu NO TÁ CONTRA OCUPASHÓN COLONIAL RASSISTA di Antilla.

Tur, sin ningún excepshón, tá pisca den e mesún saliña electoral rassista.
Nós ta prognosticá un gobièrnu derechista cla y raspá di VVD, PVV, CDA. Nada di e nònsèns «Paars Plus».

Mas aléu e resultado tá un bèrgüensa na nivel internashonal pasobra makkkamba ta haci tur lo posíbel pa cuida nan supuesto bon nòmber. O sea qu Makkkambalandia tá un país pacífico y tolerante.

Combiná cu e bèrgüensa na nivel internashonal qu van der Sloot a crea pa nán, tá factornan político qu ta cumbiní nos lucha pa independencia. Tá nos tarea exponé makkkamba na nivel internashonal.

Den e contexto aquí tá necesario analisá e caso van der Sloot detenidamente den un próximo capítulo.

Pa loque ta trata nos héndenan, e resultado electoral makkkamba tá un resultado excelente. Asina nos ta lanta for di soño pa caba y realisá nós cu qui mònster rassista nós tin di aber.

Papiamentu Bibu



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6/07/2010

Nótanan di Prensa: Makkkamba mes ta demostrá quen makkkamba tá, un biaha mas

Un biaha mas Antilliaans Dagblad. Fecha 7/6/2010.

Prominentemente riba portada ta sali e siguiente informe: «Onderzoek BC-gate stokt».

E supuesto BC-gate tá relashoná cu e supuesto deliberashonan secreto entre anterior miembro di UPB (partido di Booi) Anthony Nicolaas y Jopie Abraham (líder di PDB) na Boneiru pa tumba gobièrnu di Booi.

Ora lo a sali den publicidad documéntonan secreto tocante e supuesto deliberashonan, a través di e representante colonial local Goedgedrag, a duna directamente òrdu na Ministerio Público pa cuminsá un investigashón.

Antilliaans Dagblad ta raportá loque anteriormente a sali den prensa, qu representante colonial local Goedgedrag a ordená (AD ta papia di «solicitá») cuminsá cu un investigashón.

E òrdu aquí no ta bini di Goedgedrag, sino di su doño di trabóu: gobièrnu makkkamba. Goedgedrag por tá antillano, pero e tin qu duna cuenta y razón na makkkamba. Goedgedrag tá numa un portabós, un mucha mandá. Makkkamba ta nombr’é y makkkamba ta core cun’é. Por lo tanto e òrdu di Goedgedrag tá un òrdu qu ta bini directamente for di seno di gobièrnu makkkamba. Goedgedrag su posishón tá comparábel cu esún di Reichskommisar Seys Inquart den tempu di ocupashón nazi di Makkkambalandia. Un diferencia: a scohe un figura local pa tapa e carácter colonial feudal berdadero di loque gobernador realmente tá: un representante colonial makkkamba qu tin qu sirbi interesnan makkkamba.

Goedgedrag tá e figura colonial clásico tormentá pa cuátershen aña di crimen colonial qu Franz Fanon a llama e hòmber pretu cu másquer blancu.

E òrdu colonial di persecushón tá un prueba contundente, visíbel di loque nós ta bisando mashá tempu caba:

Den nos contexto colonial feudal, Ministerio Público tá e brasa colonial represivo makkkamba.

E òrdu colonial di persecushón ta proba otro asuntu: qu separashón di podernan di estado (e supuesto Trias Política di Montesquieu), en todo caso dénter di nos contexto colonial feudal, tá un GRAN MENTIRA.

Título di e artículo qu awe nós ta someté na escrutinio, tá otro prueba di mentira colonial. Laga nós mira.

Después qu formalmente Abraham di PDB a colaborá pa makkkamba por a concretisá nan empeño di anexá Boneiru, ¿qui importancia aínda persecushón di Nicolaas y Abraham por tábatin? NINGÚN.

Qu, según AD, Ministerio Público na Antilla no tin suficiente fondo pa caba cu e «caso» y ta dependé di makkkamba, ta nificá qu Ministerio Público Antilla tá un extenshón di Ministerio Público na Makkkambalandia. P’esey, inconscientemente e reportero di AD René Zwart, a CONFESÁ ora den su subtítulo el a scirbi «OM Willemstad», confesando asina qu OM den reino makkkamba tá un entidad so. Willemstad tá un sucursal qu ta sirbi persecushón y represhón colonial rassista makkkamba.

Ministerio Público tá e brasa colonial represivo makkkamba pa persiguí esnán qu ta bai contra nan interesnan colonial económico y financiero. Y pa sirbi tal meta, makkkamba tin còntròl riba Ministerio Público. Pa sirbi tal motibu quièr controlá Procurador General a través di e notorio Instrucshón directo di Miníster makkkamba di Represhón (eufemísticamente llamá miníster di husticia) na Procurador General local.

Mundu Contrali. Cu mentira, día adén-día afó, a crea un mundu contrali na realidad. Un mundu contrali totalitario qu ta pretendé qu nos tá criminal y qu makkkamba méster controlá di forma total o totalitario, precisamente e instruméntonan qu directamente ta sirbi represhón manera curpa policial, Ministerio Público y Magistratura. Ta trec’é di un forma sutil qu arguméntonan falsu manera traficashón di droga, terrorismo, crimen internashonal, estado di derecho y tantu otro mentira y falacia. ¿Paquico? Na promé lugá pa controlá, reprimí y persiguí pa por mantené nan còntròl colonial económico y financiero pa por sigui dominá y explotá teritórionan qu nán ta ocupá. Y particularmente den nos caso pa uza nos cas como base pa dominashón y agreshón militar contra Caribe y Latinoamérica. Na di dos lugá pa pretendé qu nán còntròl di taréanan vital manera aparato hudicial tá necesario pasobra nós mes no tá capás. Nán supuestamente SÍ ta sirbi husticia.

Mundu Contrali pa excelencia: Precisamente esnán, makkkamba, qu ya pa cuátershen aña tá cometiendo crimenan contra nos humanidad, tá ocupando nos cas, tá violando e ley fundamental di libertad di un pueblo, precisamente makkkamba ta pretendé di tene husticia na altu. MENTIRA.

Tá totalitarismo pa excelencia: un pueblo, makkkamba, ya no ta realis'é qu e tá violando e derecho natural fundamental di tur derecho qu tá LIBERTAD. E MENTIRA tá asina perfecto, qu un pueblo, prácticamente den su totalidad, no ta realis´'e qu tá privando otro pueblo di su derecho natural fundamental radical qu tá LIBERTAD.

E caso di BC-gate, Godett, Komproe y tantu otro caso no ta sirbi husticia, sino única- y exclusivamente interés colonial económico y financiero makkkamba. Nós tur, SIN EXCEPSHÓN tá desechábel y eliminábel. Còntròl di nos aparato hudicial tá esencial pa eliminá, chantaheá, extorshoná, persiguí y eliminá tur esnán qu ta stroba nan dominashón colonial financiero económico rassista di nos cas.

Nota final: por lo tanto loque AD a llama «solicitá», tá prostitushón di idioma. Ministerio Público, a través di gobernador, ta sigui òrdu directo for di Makkkambalandia.

Conclushón Final:

¿Con bin di ripiente a caso di BC-Gate tá dretando publicidad di nobo? O sea, ¿paquico di ripiente ta menshoná e dificultadnan qu Ministerio Público lo tábatin cu e caso? Atrobe e referéndum na Boneiru tá hungando un papel importante.

Recientemente Boneiru a aprobá un referéndum 10 día promé qu e infame fecha 10-10-10. Diés día promé qu e fecha ey, a pone un bòm bou di e planan colonial makkkamba.

Sin e decishón boneriano di tene un referéndum, BC-gate lo a muri un morto tranquil pasobra el a cumpli su mishón di someté Boneiru na dominashón colonial rassista makkkamba.

Awor qu Boneiru a pesar di tur clase di chantahe a dicidí di tene un referéndum, pa colmo diés día promé qu e infame fecha di 10-10-10, ta bolbe saca e garoti colonial for di cashi pa chantaheá.

No tin pió ciegu qu esún qu n’ que mira.

Día troca MENTIRA MAKKKAMBA pa BÈRDAD nós lo lanta para y cu convicshón y amor patrio logra nos Independencia.

Papiamentu Bibu



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